Pacjent ma prawo do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń medycznych w formie kserokopii oraz do wglądu w siedzibie poradni (zgodnie z Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).
Z uwagi na ochronę danych osobowych i poufność informacji medycznej, dokumentacja wydawana jest pacjentowi osobiście bądź osobie upoważnionej przez pacjenta. Po śmierci pacjenta prawo do dostępu do jego dokumentacji medycznej ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.
1. Złożyć wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej w:
2. Prośbę (potrzebę) można również złożyć:
3. Potwierdzić swoją tożsamość dowodem osobistym lub innym dokumentem ze zdjęciem.
4. W przypadku, gdy o udostępnienie dokumentacji medycznej wnioskuje osoba upoważniona należy przedstawić pisemne upoważnienie podpisane przez pacjenta lub powołać się na upoważnienie udzielone przez pacjenta znajdujące się we wnioskowanej dokumentacji medycznej.
5. Odbiór kserokopii dokumentacji wyłącznie osobiście w Poradni.
6.Udostępnienie dokumentacji medycznej następuje w terminie do 7 dni roboczych, licząc od daty złożenia prośby.
7. Za udostępnienie dokumentacji medycznej Poradnia pobiera opłatę zgodnie z obowiązującymi przepisami. Podstawą wyliczenia kwoty opłaty jest wysokość przeciętnego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, publikowana co 3 miesiące przez prezesa GUS (nowe stawki obowiązują od następnego miesiąca po publikacji). Maksymalna wysokość opłat za:
jedną stronę wyciągu lub odpisu – nie może przekraczać 0,002 przeciętnego wynagrodzenia;
jedną stronę kopii – nie może przekraczać 0,00007 przeciętnego wynagrodzenia;
8. Udostępnianie dokumentacji medycznej po raz pierwszy w żądanym zakresie Poradnia nie pobiera opłaty od pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego oraz osoby upoważnionej przez pacjenta natomiast Poradnia pobiera opłatę za drugie i kolejne udostępnienie dokumentacji medycznej w żądanym zakresie, zgodnie z obowiązującymi przepisami (podstawa prawna: art. 28 Ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tj. Dz. U. z 2020 r. poz. 849 z późn. zm.)).
Można umówić wizytę w Centrum Gabinetów Specjalistycznych dzwoniąc na nasz numer telefoniczny lub przychodząc do nas osobiście. Nasz personel postara się znaleźć dogodny termin wizyty.
Logując się na stronę:
W większości przypadków nie jest konieczne posiadanie skierowania od lekarza rodzinnego, aby umówić się na wizytę w Centrum Gabinetów Specjalistycznych. Jednak w niektórych przypadkach, np. w przypadku niektórych specjalistów lub procedur, może być wymagane skierowanie. Warto skontaktować się z nami, aby uzyskać więcej informacji na ten temat.
Centrum Gabinetów Specjalistycznych jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00 natomiast laboratorium czynne od 8:00 do 10:00.
Tak, przyjmujemy większość popularnych ubezpieczeń zdrowotnych. Warto jednak skontaktować się z nami lub sprawdzić na naszej stronie internetowej, czy akceptujemy Państwa konkretne ubezpieczenie. W przypadku braku pokrycia ubezpieczeniowego oferujemy również możliwość płatności gotówką lub kartą płatniczą.